//
Loed praegu...
Majandus ja juhtimine / Economy and Management

Susan M. Weinschenk. Kuidas panna inimesi tegutsema? : omandage veenmise ning motiveerimise kunst ja teadus. Äripäev, 2014

kuidas-panna-inimesi-tegutsema-omandage-veenmise-ning-motiveerimise-kunst-ja-teadusKäitumispsühholoog Susan Weinschenk käsitleb oma raamatus seitset liikumapanevat jõudu, mida ära kasutades saab inimesi tegutsema innustada. Need jõud kuuluvad lahutamatult inimeseks olemise juurde ja motiveerivad tegutsema, ning kui me neid mehhanisme tunneme, saame inimeste otsuseid ja tegevust mõjutada. Enamik meie käitumisest ja valikute tegemisest toimub alateadlikult ja automaatselt. Psühholoogilised uuringud kinnitavad, et meie jaoks on oluline kuhugi kuuluda – enamasti ei meeldi meile eristuda, me tunneme ennast turvalisemalt sarnaste ringis, teiste inimeste emotsioonid nakatavad meid, me usaldame kergemini neid, kes meisse usuvad, võistlemine ei motiveeri meid alati, suurem osa meie igapäevastest tegevustest on automaatsed ja harjumused teevad meie elu lihtsamaks. Kuidas oleks, kui jätaksime oma tavalise taktika, mis vahel toob edu ja vahel mitte, ning rakendaksime selle asemel tänapäevaseid psühholoogia ja neuroloogia võimalusi, mille abil saab motiveerida inimesi lausa tahtma teha seda, mida me neilt ootame? Et teiste otsuseid ja tegusid mõjutada, on vaja teada, mis inimesi liikuma paneb, motiveerib ja käivitab. Tänapäevaste uuringute valguses tuleb tõdeda, et piitsa ja prääniku meetod pole kaugeltki ainus võimalus. Pealegi võib ka selle pealtnäha lihtsa meetodi valesti kasutamine hoopis motivatsiooni pärssida.

Vaata, kas raamatut saab laenutada

Discussion

Comments are closed.

Varasemad postitused